Novembra potečejo že prva namenska digitalna potrdila davčnih blagajn

 

Če poslujete z gotovino in ste namensko digitalno potrdilo za davčno blagajno prejeli že leta 2015, ga boste morali v kratkem nujno obnoviti. S pretečenim davčnim potrdilom izdajanje davčno potrjenih računov ne bo več mogoče. Obnovitev digitalnega potrdila poteka na enak način, kot če zaprosite za novo.

 

 

Namenska digitalna potrdila za davčne blagajne - prva potečejo že novembra 2020. V Saturn računovodstvu vam svetujemo in pomagamo pri pridobitvi in namestitvi namenskih digitalnih potrdil.
Namenska digitalna potrdila za davčne blagajne – prva potečejo že novembra 2020

 

 

Preverite veljavnost certifikatov za davčne blagajne

Uporabnikom davčnih blagajn se bo v novembru začela iztekati veljavnost namenskih digitalnih potrdil za davčno potrjevanje računov (veljavnost poteče po 5 letih). Prvi uporabniki so jih namreč začeli pridobivati novembra 2015, torej dva meseca pred začetkom uvedbe davčnih blagajn.

 

Namenska digitalna potrdila po petih letih potečejo, kar pomeni, da davčne blagajne v tem primeru ne bodo delovale. Poenostavljeno: trgovci, denimo, bi račune sicer lahko tiskali, čeprav bi se na blagajni pojavil znak za napako (»error«), a ti ne bi bili veljavni oziroma bi bili trgovci v prekršku, saj bi bilo onemogočeno davčno potrjevanje računov.
“Zato naj uporabniki davčnih blagajn še pred potekom roka pridobijo novo namensko digitalno potrdilo in izvedejo zamenjavo potrdila v davčni blagajni,” priporočajo na Fursu.

 

Če ste v dvomu, kdaj točno vam poteče omenjeno potrdilo, lahko to preverite na samem digitalnem certifikatu. Kako lahko pridete do tega podatka si lahko pogledate tule : (https://edavki.durs.si/EdavkiPortal/openportal/pages/Registration/DigicertCheck.aspx)

 

Vsekakor vam priporočam, če se vaš datum poteka veljavnosti digitalnega potrdila bliža starosti 5 let, da zahtevate menjavo certifikata, da bo dovolj časa za namestitev novega potrdila v program davčne blagajne.

 

Kako pridobim novo namensko digitalno potrdilo?

Postopek je enak, kot če bi prvič pridobili takšno digitalno potrdilo, obnova pa je brezplačna.
V našem računovodskem servisu SATURN RAČUNOVODSTVO za naše strankem mi pridobimo in prevzamemo nova namenska digitalna potrdila, prav tako za naše stranke pridobimo in prevzamemo obnovljena (podaljšana) namenska digitalna potrdila. Strankam pomagamo tudi pri inštalaciji obnovljenih digitalnih potrdil v davčne blagajne.

 

Na spletni strani Miniblagajna FURS sta objavljena dva videa z navodili za pridobitev in prevzem namenskega digitalnega potrdila in tudi PDF z navodili.  https://miniblagajna.fu.gov.si/Doc/Manual
Namensko digitalno potrdilo bo torej zavezanec lahko pridobil ali preklical le elektronsko prek sistema eDavki.

 

Več informacij glede menjave namenskega digitalnega potrdila dobite pri meni.

 

ANDREJ KRAŠEVEC
Vodja računovodskega servisa

m: 068 164 684
m: 051 871 250
e: andrej@saturn-racunovodstvo.si

w: https://www.saturn-racunovodstvo.si/
fb: https://www.facebook.com/andrej.krasevec
ln: https://www.linkedin.com/in/andrejkrasevec/

    Računovodstvo

    Davčno svetovanje

    Nakup d.o.o.

    Virtualna pisarna